perjantai 6. huhtikuuta 2012

Mömmöjen arviointia

Ajattelin vähän kirjotella noista naama- ja hiusmömmöistä mielipiteitäni, kun niitä on kuitenkin jonkun verran tullut ostettua ja täällä blogissakin mainostettua. Oma naamani rasvoittuu helposti, mutta on silti todella kuiva, koska minulla on atooppinen iho. Tukka kohtaa kanssa rasvoittumisen liian usein.


Shampoona mulla on toiminut pitkään So Many Reasonsin (vai mikä ihme tuo nyt on sitten :D) hopeashampoo ja syväpuhdistava shampoo. Suunnittelen vielä jonkun korjaavan shampoon ostoa. Mielestäni syväpuhdistava shampoo on toiminut todella hyvin, tukka on oikeasti puhdas sen jälkeen, eikä rasvoitu ihan niin nopealla. Hopeashampoolla on se ongelma, että jo seuraavana päivänä ainakin oma tukkani tuntuu jo hieman likaiselta. Tosin, nämä tuotteet maksavat noin kympin kappaleelta, joten laatu on mielestäni siihen nähden hyvä. Mutta parempiakin hopeashampoita olen käyttänyt. Lisäksi mulla on tuon sarjan kosteuttava hoitoaine. Aika perushoitoaine, toimii tosi hyvin ja huuhtoutuu hyvin tukasta pois. 


Hoitoaineita lisää. Elikkä 2 Sexyhairin hoitoainetta ja sitten tuo Disp. Ruskeassa purkissa oleva hoitoaine on oikeastaan enemmänkin kosteuttava tehohoito. Purkki mainostaa sisältävänsä 76% orgaanisia raaka-aineita. Itse olen joutunut ainetta lanttaamaan hieman veteen, on aika tujua tavaraa. Samoin tuo Disp on vähän sellaista tököttiä, joka jää helpolla hiuksiin eikä huuhtoudu niin iisisti pois. Keskimmäinen Sexyhairin hoitsikka on aika perushoitoaine. Sopii hauraille hiuksille. Näistä kaikista oon maksanut jotakin 15-20€ / kpl. En varmaankaan osta mitään näistä uudelleen.


Naamanpuhdistusmömmöjä. Oon nyt pari vuotta käyttänyt ihan tuota Nivean perus puhdistusgeeliä ja se on toiminut hyvin. Sillä saa meikitkin pois naamasta, jopa vedenkestävän ripsarin - toisin kuin tuolla Neutrogenan meikinpoistoaineella. Ostin Neutrogenaa, koska moni kaveri on sitä kehunut. Minulla se ei toiminut kovinkaan hyvin ja olen aika pettynyt. Etiketti lupaa kyllä, että tuote poistaa kaiken meikin ja vedenkestävän ripsarin myös - no ei tunnu poistavan, korkeintaan levittää. Lisäksi tuntui, että tuo Neutrogena hieman kuivatti mun ihoa. Se maksoi jotakin reilut 8 euroa ja ei kyllä ollut hintansa arvoinen. Nivean tuo kyseinen puhdistusgeeli maksaa hieman alle 6 euroa. Luotan tästedeskin Niveaan.


Oon nyt ihastunut Freemanin tuotteisiin 
Vasemmanpuoleinen on vartalokuorinta koko kropalle. Sisältää mm. suolaa. Todella loistava! Oon käyttänyt myös naamaan ja toimii siihenkin tosi hyvin. Sain jopa Hoon kokeilemaan tuota, kun se on niin likaisissa duuneissa, että sen iho kärsii helpolla. Sanoi mulle kun oli kokeillut, että ihan kun olis saunassa käynyt, kun oli niin puhdas olo!! Oranssi on sitten ihan naamalle tarkoitettu kuorintavoide, sellainen kermainen tai rahkainen koostumus. Tosi miellyttävä iholle. Sisältää pienempiä kiteitä kun tuo edellinen suolakuorinta. Suosittelen. Oikeanpuoleinen vihreä onkin sitten mutanaamio naamalle. Puhdisti joo ihoa ja lähtihän siitä jotakin paskaa - mutta iho kuivui käytöstä ihan sairaasti. Ei siis ihan jokapäivän käyttöön. Freemanin tuotteilla on hintaa 5-8€ / kpl.


Tigin Bed Head tuote. Olen todella, todella pettynyt. Ostin pitkästä aikaa hieman kalliimman tuotteen siinä toivossa, että saan tukkaani vähän elvytettyä monien vuosien värjäämisen jälkeen. No. Vaikka tämä sanoo olevansa "leave-in conditioner", en suosittele sitä kenellekään. On ihan sama, laitatko tuotteen kosteisiin vai kuiviin hiuksiin, kuivuessaan siitä tulee ihan koppura. Ihan kun olisi lakkaa tukassa kilo!!! Ei hyvä!!! Ainoa tapa, millä olen saanut tuotetta hieman käytettyä tukkaan on se, että olen laittanut sitä ja antanut olla tunnin ja sitten mennyt suihkuun ja pessyt koko pään. Todella pettynyt, koska kaupassa pyysin jotakin mitä ei tarvitse pestä tukasta pois ja olin valmis maksamaan hieman normaalia enemmän. Maksoi siis reilut 20€ euroa ja on täyttä paskaa.

Siinä olikin varmaan kaikki tuotteet, mitä meigä normaalisti käyttää ihon- ja tukanhoitoon. Meikkejä ja kosteusrasvaa lukuunottamatta siis. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti