maanantai 17. kesäkuuta 2013

Nyt kaikki on niin tyhjää, sanatonta ikävää

Voihan maanantait...

Eka herätessäni huomasin, että kello onkin jo 15.50... yöunet taas vaihteeks venähti hieman pitkäksi, eikun helvetinkyytiä Reksun kanssa pihalle... Sitten mun sisko soittaa ja kertoo yhden hänen entisen luokkalaisen kuolleen, henkilö oli myös minulle jossakin vaiheessa elämääni aika tärkeä... Hän siis vei oman henkensä.

Silloin kun asuin himassa ja mulla oli paha olla, tää tyyppi vei mua kahville ja haki kotoa ajelemaan ja piristi mua. Sai mut aina hyvälle tuulelle. Oli mulle aina ihan tajuttoman kiltti ja kohteli mua niinkun naista. Vaikka muut saattoivat kiusata ja kiertää kaukaa. 

Yhdessä vaiheessa oltiin yhteydessä melkein päivittäin. Ja nyt tätä henkilöä ei enää ole. Ei olla pariin vuoteen oltu niin läheisissä tekemisissä, kun joskus aikaisemmin, mutta ottaa aika koville. Voin vaan kuvitella mitä perheellä ja lähimmäisillä ystävillä on nyt...

Oon itkenyt tänään koko päivän. Mulla on tajuton ikävä. Hän oli vielä niin nuori, eikä kukaan tainnut tajuta kuinka paha olo hänellä oli. Hänellä oli elämää vielä suunnilleen 60 vuotta jäljellä. En osaa pukea sanoiksi tätä surua ja ikävää. Mielessä pyörii vain, että miksi... 

Itsekkäästi ajatellen olen myös kelannut, että mitä jos mä olisin pitänyt itse vielä niin tiiviisti yhteyttä? En olis päästänyt häntä pikkuhiljaa mun lähipiiristä pois. Olisinko voinut itse puhua hänet ympäri tuommoisesta? Olisinko mä voinut auttaa? 

Taidan ajatella itsestäni liikoja.
On vaan niin järjetön ikävä enkä pysty käsittään.
En kestä, ettei häntä enää vain ole olemassa. Että hän on lakannut olemasta.

Mulla on ikävä.

Miksi, miksi teit niin
väsyitkö elämän vaatimuksiin
mikset kertonut peloistasi
joita kannoit sielussasi

nyt kaikki on niin tyhjää
sanatonta ikävää
en vielä oikein edes ymmärrä
tätä kylmää pimeää

kulta pieni mä tahtoisin
ottaa sinut taas syliin
ja puhaltaa pahan pois
että kaikki taas hyvin ois

kulta pieni jos olisit jaksanut odottaa
niin olisit nähnyt sen miten valo voittaa
lopulta pimeyden

miksi, miksi teit niin
petyitkö unelmiin valheellisiin
sitä käsittää ei voi kukaan
miksi lensit tuulten mukaan

sä peitit taitavasti
jäljet kyynelten
ja kun en pinnan alle katsonut
niitä koskaan nähnyt en

kulta pieni mä tahtoisin
ottaa sinut taas syliin 
ja puhaltaa pahan pois
että kaikki taas hyvin ois

kulta pieni jos olisit jaksanut odottaa
niin olisit nähnyt sen miten valo voittaa
lopulta pimeyden.

Voisinpa vielä istuu sun vieressä ja nähdä sun hymyn, sen mikä sai mutkin loistaan.

3 kommenttia:

  1. Oon pahoillani. Kun nuori ihminen kuolee, se on väärin ja kun se tapahtuu oman käden kautta, tuntuu kuin koko maailma olisi väärin. Ei kennelläkään pitäisi olla niin toivoton olo, ettei edessä ole enää mitään mihin uskoa tai mitä toivoa.

    Mutta älä vaan syytä itseäsi. Ikävä jää, tietysti. Syyllisyys ei saa jäädä.
    Hector:
    Siis älä tee sitä!
    Hei, älä tee sitä!
    Jos sä teet sen hirmutyön,
    Valvon vuokses yhden yön.
    Sitten olet vain ei-kukaan,
    Minua et ota mukaan.
    Annan anteeksi,
    Mut itseäni aion puolustaa:
    Sinut unohdan...
    [...]
    Paljon vielä löytää vois,
    Miksi kiirehtiä pois?
    Silti estä ei sua kukaan,
    Mutta ketään et saa mukaan!
    Annan anteeksi,
    Mut itseäni aion puolustaa:
    Sinut unohdan..."

    VastaaPoista
  2. Tää yhteiskunta on niin mätä, että 23 -vuotias tappaa itsensä mieluummin kun yrittää selvitä täällä.

    On niin paha olla siitä, että paska maailma vie parhaat tyypit.

    VastaaPoista