tiistai 9. heinäkuuta 2013

If you don't believe in yourself, I will believe in you till you do.

Hirveitä itseinhopäiviä. Että mä vihaan näitä ja masennusta.

En tiedä tietääkö kukaan teistä sitä oloa kun vihaa jokaista solua itsessään. On niin tyytymätön ja uskoo kaiken paskan mitä toiset sanoo susta. Ihan kun olisin syyllinen maailman sotiin ja nälänhätäänkin. Kaikki mitä teen on väärin enkä tuu ikinä riittämään tällasena kun oikeasti olen. En ole tarpeeksi. En kenellekään. Ja lopulta en edes itselleni.


Masentuneena en joskus jaksa nousta ylös sängystä. Itseinhopäivinä se on mahdotonta. Jokainen solu huutaa mulle, että mä olen niin arvoton etten pääse edes sängystä ylös. Ei musta ole edes siihen. Saatika käymään töissä ja ansaitsemaan omaa rahaa. Multa kysyttiin kerran että "eikö sua muka yhtää ite haittaa elää koko ajan muiden siivellä". Haittaa se. Ja paljon. En mä sitä tee sen takia, etten haluaisi muuta. Mä haluan paljon. Paljon enemmän.


Sitten on ne ihmiset jotka vahvistaa tätä mielikuvaa. Sä et ole mitään, koska et tienaa. Sä olet arvoton, koska sulla ei ole omaa rahaa etkä pysty maksamaan ruokaasi. Mulla ei saa olla mielipidettä mihinkään asiaan, koska mä en käy töissä. Mutta kaikki muut käy.

Mä olen vain niin paska. 
Musta ei oo mihinkään.

Pikkuhiljaa mä alan itsekin uskoa tätä skeidaa, vaikka joskus vielä jaksoin vastustaa sitä. Samalla mä käyn jumalatonta taistelua itseni sisällä siitä, että en antais valtaa tälle tunteelle. Se ei ole totta, mä yritän päivittäin hokea itselleni. Miten mä voisin voittaa itseni, kun mun lähellä olevat ihmiset sanoo sitä samaa: oot paska. Oot arvoton. Et oo mitään kun et käy töissä. Susta ei tuu mitää. Vituttaa ku elät siivellä.


Jos susta tuntuu yhtään samalta kun musta älä ikinä, ja mä tarkotan todella, että älä IKINÄ luovu toivosta itsesi suhteen. Sä pystyt ihan mihin vaan.

2 kommenttia:

  1. Oot hieno ihminen ja mun mielestä työn tai rahan ei tulis määritellä ihmistä millään tavalla, mutta nykyään niin tuntuu olevan. Raha on oikeesti lopulta vaan paperia ja maailmassa on paljon paljon arvokkaampia asioita, kun tienaaminen.
    Sie oot vahva ja kaunis ihminen, elä vähättele ittees ja syyllistä. Tiedän miten helppoa se on, mutta siitäkin "harrastuksesta" voi hankkiutua eroon. <3

    VastaaPoista
  2. Kiitos tosi paljon ihanasta kommentista Mari! :) <3 Niin munkin mielestä on tärkeämpiäkin asioita loppupeleissä kun se raha, mutta ei tunnu tässä asunnossa olevan...

    On vaikeaa vaan yrittää parantua masennuksesta kun lähin ihminen puhuu sulle noin. Eikä oo niin helppoo sit jättää kaikkee ja aloittaa alusta, että vois edes joskus olla onnellinen...

    Miksi elämän pitää olla niin vaikeaa? :'D

    VastaaPoista